LOGOTOMY GABINET TERAPII LOGOPEDYCZNEJ DZIECI I DOROŚLI

diagnoza, zaburzenia mowy i rozwoju, nauka czytania metodą krakowską od 24 miesiąca życia

 

Logotomy 

GABINET TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

DZIECI I DOROŚLI

 


 

Terapia logopedyczna 

 

  • oparta  na mocnych stronach dziecka i dorosłego 

  • ćwiczenie prawidłowej pozycji spoczynkowej języka i płynne przygotowanie  narządów mowy do wymawiania wielu głosek

  • masaż artykulatorów (twarzy i jamy ustnej)

  • praca nad prawidłowymi funkcjami pokarmowymi: gryzieniem, żuciem i połykaniem

  • praca nad prawidłowym napięciem mięśniowym okolicy oralnej

  • ćwiczenie prawidłowego oddychania oraz prawidłowej postawy ciała (wszystko to  wpływa na poprawną wymowę) 

  • wzbogacane zasobu  słownictwa biernego i czynnego

  • ćwiczenie  rozumienia i nadawania mowy

  • stosowanie logopedycznej techniki metody psychostymulacyjnej (Dyna – Lingua M.S)

 

Terapia osób z zaburzeniami rozwojowymi,  czyli z autyzmem, afazją, zespołem Downa.

Prowadzona jest zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi zgodnie z założeniami  metody Dyna-Lingua M.S. (metoda psychostymulacyjna), opartej na współczesnej wiedzy naukowej z zakresu logopedii i psychologii rozwojowej, autorstwa prof. M. Młynarskiej i dr. hab. Tomasza Smreki( Uniwersytet Wrocławski)

 

W ramach zajęć prowadzone są działania:

  • wspierające motywację do mówienia: zalewanie mową, wielokrotne powtórzenia, zabawy    tematyczne i parateatralne, ćwiczenia energetyzujące

  • ułatwiające mówienie: ćwiczenia oddechowo-głosowe i rozwibrowujące, rytmogesty 

  • oraz kreacje ruchowe, ćwiczenia rozwijające myślenie wykorzystujące klocki „64 figury” autorstwa prof. M. Młynarskiej i dr. T. Smereki

  • rozwijające wypowiedzi zdaniowe  metodą klockową

  • trening rozwoju kompetencji komunikacyjnych – dialog, drama

  • relaks psychostymulacyjny

 

 

Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania 

 

  • Zajęcia można rozpocząć już od 24 miesiąca życia dziecka. W ich  trakcie dzieci poznają samogłoski, sylaby, pierwsze słowa, czego efektem jest samodzielne odczytywanie prostych tekstów.

  • Nauce czytania towarzyszą ćwiczenia wszystkich funkcji poznawczych w następujących sferach:

  • słuchowej

  • wzrokowej

  • pamięciowej 

  • językowej

  • motoryki małej i dużej

  • kategoryzacji i myślenia przyczynowo-skutkowego

  • zachowań społecznych

 

 

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci:

 

  • w normie rozwojowej

  • zagrożonych dysleksją  (oburęczność, skrzyżowana lateralizacja)

  • z obniżoną sprawnością intelektualną

  • z zaburzeniami komunikacji językowej

  • dwujęzycznych

 


 

Kwalifikacje zawodowe

  • Uniwersytet Opolski – filologia polska

  • Uniwersytet Wrocławski – dziennikarstwo i zarządzanie informacją  ( Podyplomowe Studium Dziennikarstwa i Zarządzania Informacją )

  • Uniwersytet Wrocławski – logopedia ogólna i kliniczna (Podyplomowe Studia Logopedyczne przy Wydziale Filologicznym)

  • Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu– Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencją       Logopedyczną (w trakcie – 2 rok studiów)

  • Stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego (ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe)

 

Dodatkowe uprawnienia, kursy i aktywności zawodowe

  • Wrocławskie Stowarzyszenie Twórców i Zwolenników Psychostymulacji Pracownie „ Dyna-Lingua M.S” – ukończenie kursu uprawniającego do stosowania metody „Dyna-Lingua M.S” 

  • Współpraca z Wrocławskim Stowarzyszeniem Twórców i Zwolenników Psychostymulacji - Pracownie„ Dyna-Lingua M.S 

  • Komlogo- - ukończenie szkolenia uprawniającego do wykorzystywania testu „Karty Oceny Logopedycznej Dziecka” – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od1. miesiąca życia do końca 9.roku życia

  • Wojewódzki Szpital Zamiejscowy we Wrocławiu: Oddział Rehabilitacji Neurologicznej –praktyka

  • Klinika Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu: Oddział Kliniczny Dzienny Psychiatryczny Ogólny – praktyka

  • Wszystko o przesiewowych badaniach logopedycznych 

  • Mutyzm wybiorczy 

  • Autyzm-zaburzenia w komunikacji

  • Dlaczego dziecko z autyzmem nie uśmiecha się

  • Jąkanie. Sesja pytań i odpowiedzi.

  • Wszystko o wędzidełku